Personregistret för arbetarskyddet

Valtiokonttori
FI

Social- och hälsovårdsministeriet förvaltar personregistret för arbetarskyddet som förs av Arbetarskyddscentralen. Registret tar upp arbetsplatserna som omfattas av arbetarskyddssamarbetet samt arbetarskyddets samarbetspersoner.

Uppgifterna registreras på basis av arbetsgivarens anmälan. Anmälan lämnas in av arbetarskyddschefen eller någon annan person som arbetsgivaren utser.

Anmälningsskyldigheten är lagstadgad, Lagen om personregister för arbetarskyddet (1039/2001)

Uppdatera registrets uppgifter

Logga in med din användarkod för att uppdatera arbetsplatsens uppgifter i personregistret för arbetarskyddet.

Användarkod (e-postadress)
Lösenord

Har du glömt ditt lösenord?


Anmäla ny arbetsplatsen

Om uppgifter om din arbetsplats inte finns i registret, fortsätt under ”Anmäla ny arbetsplatsen till registret”.

Fyll i uppgifterna om arbetsplatsen, arbetarskyddsperioden och arbetarskyddspersonalens personuppgifter. Anmälan lämnas in av arbetarskyddschefen eller någon annan person som arbetsgivaren utser.

Gör anmälan genom att fylla i den elektroniska blanketten. När du har sparat uppgifterna om arbetsplatsen får du per e-post ett användarnamn och ett lösenord med vilka du kan administrera uppgifter om din arbetsplats.

Anmäla ny arbetsplatsen till registret